Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
  • קובי בן שמעון צלם אירועים אחר

עדשת מצלמה לצילום אירועים Canon EF 24-70mm f/2.8L II USM

עודכן: 18 באפר׳

כצלם אירועים מקצועי המשתמש במצלמות קנון ובעדשות קנון אני משתף אתכם הצלמים

המקצועיים והצלמים החובבנים בהתרשמות שלי מהעדשה כעבור 3 שנים של שימוש

אינטנסיבי בצילום אירועים מכול הסוגים ובכול התנאים שאתם יכולים לדמיין



קנון 24-70 היא עדשת הזום האולטימטיבית לצילום אירועים עבור מצלמות קנון

24-70 דור שני של קנון היא עדשת זום בעלת מפתח צמצם 2.8 זה המינימום הדרוש לצילום בתנאים

של אולמות אירועים,עדיף אפילו צמצמים פתוחים יותר כגון 1.8 1.4 ואפילו 1.2

אבל אין עדשות זום המיוצרות היום בטח לא בטווח של 24-70 עם מפתחי צמצמם כאלו

העדשה הכי קרובה לזה זו 28-70/2.0 של קנון, אבל זו עדשה לא נוחה לצילום אירועים

בגלל משקל עודף שמקשה על צלמי אירועים לסחוב עדשה כול כך כבדה שעות רבות

לכן ה24-70 היא העדשה האולטימטיבית לצילום אירועים עבורי, מה שהופך אותה לכזו

זה משקל לא גבוה, אורך מוקד משתנה, צמצמם קבוע 2.8, ורסיטליות, וגמישות

בזמן צילום אירוע, וכמובן איכות מעולה שמשתווה לעדשות פריים ואפילו טובה ואיכותית

יותר בחלק מהמקרים.



קנון 24-70 היא עדשת צילום מהירה שקטה לצילום סטילס ולוידאו

אחרי שימוש של שלוש שנים בעדשה הספציפית הזו, בסטילס וגם בוידאו אני יכול להגיד

שאין לי עדשה ששווה בשבילי כול כך הרבה, העדשה הזו היא ברירת המחדל למצלמה שלי

לפחות לגוף אחד, ואינה יורדת ממנו כמעט,למה? כי למהירות תגובה בצילום אירועים אין תחליף,

מהירות תגובה בשבילי זה כמעט הכול כשאני מצלם אירוע, כצלם אירועים שאינו חובב בימוי והעמדות מתישות,

ואוהב רגעים טבעיים מהירות התגובה לסיטואציות היא דרך עבודתי ברוב המקרים, למעט מקרים בהם באמת

יש צורך לעשות סדר, ולעשות העמדות מסודרות בכדי לשמור על סדר בצילום האירוע, אבל בשאר במקרים,

אני מעדיף לתעד ולהנציח רגעים זורמים בטבעיות ואמיתיים ללא בימוי, שבעיניי גורע מהיופי בצילום

וכאן ה24-70 קנון מספקת את הסחורה הכי טובה שאתה יכול לקבל מעדשת זום כזו

מהירות של מנוע הפוקוס, דיוק הפוקוס, רקעים מטושטשים ברמה של עדשת פריים

באיכות וביופי,וכומבן אורך המוקד המשתנה כול אלו הופכים אותה לבחירה מספר 1 בצילום אירועים,

לפחות בשבילי, הייתי שמח לו היה לה מייצב משל עצמה



החסרונות של עדשת זום 24-70 קנון

יש כמה חסרונות שמפריעים לה להיות מושלמת באמת,

1. מגן השמש נוטה ליפול, אף על פי שקנון ייצרו כאן מגן שמש חדש עם כפתור

הבעיה עדיין לא נפתרה, ומגן השמש משתחרר ונופל לעיתים קורובות


2. חוסר במייצב במיוחד בטווח של 50-70 מילימטר ובצילום ורטיקלי מייצרים

לפעמים תמונות עם תזוזה קלה אומנם מזערית אך היא קיימת במידה ולא מקפידים

להחזיק את העדשה חזק ולייצב אותה דרך הידיים, משהו שצריך לתרגל קצת, ובכול זאת

לא תוכלו לצלם איתה באופן ספונטני ביד אחת במצב של 35 ממ או צפונה מבלי שתקבל

תמונה עם תזוזה ברוב המיקרים, בגלל חוסר מייצב, לעדשה יש משקל יחסית גבוה

ביחס לעדשת פריים כמו ה50 RF שאיתה כן אפשר לצלם ביד אחת ומהר, אף על פי שאין לה מייצב,

וזה הודות לאורך הקצר של ה50 RF ו הודות למשקל הנמוך שלה, ה24-70 מפסידה כאן

לכול עדשת פריים קטנה כמו ה50 RF , אם מדברים על צילום מהיר באורכי מוקד של 35 ממ וצפונה,

משהו שהוא די נפוץ לפחות בצילום אירועים שאני עושה, אני אוהב לצלם ביד אחת ולהפתיע את המצולמים

שלי בתפיסת רגעים לא מתוכננים מבלי לתת הזדמנות להתכונן לצילום, כך אני מוסיף מגוון

תמונות מיוחדות ואחרות קצת ללקוח גם אם הוא קצת פוחד מהתוצאה שתתקבל,אני דואג תמיד

שהיא תהיה מספיק טובה כדי שיאהב אותה, לכן צילום ביד אחת ומהר הוא כול כך חשוב, לי לפחות

וה24-70, לא עושה את זה ממש טוב לצערי.


3. צמצמם שמתבלה בקלות ויש צורך להחליפו תוך זמן יחסית קצר במידה ואתם צלמי אירועים שעובדים הרבה,

ומצלמים בין 2000- ל4000 קליקים באירוע, כבל חשמלי ששולט על הצמצם נקרע די מהר בגלל תיכנון לקוי

של העדשה במבנה הפנימי שלה.



היתרונות של עדשת זום 24-70 קנון


הנה כמה יתרונות של העדשה שאני מאוד אוהב ועושים אותה מה שהיא בשבילי


1. בוקה או בלור או טיטוש הרקע- הוא פשוט יפה וחלומי כמעט כמו עדשת פריים

איכותי חלק זורם, לא קופצני ולא תובעני, פשוט רקעים יפים ונעימים למראה

בכול סיטואציה, בזכות 9 להבים של הצמצם


2. מנוע פוקוס- מנוע מהיר מאוד, שקט, מאים גם לצילום וידאו במקומות שקטים

מדוייקץ


3. מבנה- מבנה חזק ואיכותי נעים לאחיזה, אינה מחליקה מהיד, לא קלה אך גם לא כבדה

הזום אינו מחליק כלפי מטה כשהמצלמה מוטהלכיוון למטה כמו בהרבה עדשות זום

גומיות אחיזה על הזום והפוקוס שאינן מתבלות מהר, בקיצור סוס עבודה מבחינת מבנה

וארגונומיה


4.חדה גם בצמצם 2.8- זה משהו שאל לכם לזלזל בו, בצילם אירועים זהו הצמצמם האולטימטיבי שאני אוהב להשתמש בו,

והעדשה הזו חדה מאוד גם במפתח הצמצם 2.8

וכמובן בשאר עד 22, ובכלל החדות של ה 24-70 קנון, היא יוצאת דופן גם אם משווים אותה

אל מול כול עדשה מחברה אחרת או עדשה של קנון, פריים או זום, העדשה הזו פשוט חדה בכול מפתח צמצם. נקודה.



5. צבעים טבעיים ללא סטיות- ל24-70 קנון יש צבעים טבעיים, ללא סטיה או קאסט

כזה או אחר.



6. עיוותים ובעיות כרומטיות כמעט לא קיימות בעדשה הזו, גם לא מול שמש חזקה או אור אחרוי חזק, העדשה הזו יציבה מאוד מול כול אלה, ב24 ממ כמעט לא מתקבל עיוות ניכר לעין, ואם כן הו ממש קטן ומזערי וכמעט בלתי מורגש, אותו דבר בקצה הצפוני, אין עיוות הנראה לעין.


7. מחיר- יקרה מידי לטעמי המחיר כשקניתי עמד על 6.500 ש"ח שזה ערימת מזומנים לא קטנה עבור עדשת זום,לשם השוואה, טמרון 24-70 דור שני עולה סביב 4.000 ש"ח

זהו פער לא קטן של 2.000 בהם אפשר לקנות עדשת מצלמה נוספת



מסקנות ותובנות-

24-70 של קנון היא עדשה שצלם אירועים מקצועי המצלם בגוף של קנון

יתקשה לוותר עליה ועל יתרונותיה החשובים בצילום אירועים, הצלם החובב של קנון יכול לדלג עליה ולהסתפק בעדשה דומה צד שלישי או בעדשת זום כמו 24-105 שעולה חצי ממנה לצלם אירועים מקצועי היא שווה את ההשקעה ומחזירה את ההשקעה בתוצאות

צילום נהדרות.





63 צפיות
פוסטים אחרונים מהבלוג