Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility
 
  • קובי בן שמעון צלם אירועים אחר

עדשת סיגמא ארט 135מ"מ צמצם 1.8 וכול מה שהיא יודעת לעשות--Sigma 135mm f/1.8 DG HSM ART

עודכן: 18 באפר׳

את הסיגמא 135 מ"מ קניתי לפני שנתיים בערך,מחירה היה 5,000 ש"ח בזמן כתיבת ביקורת זו וחוות דעתי

מחירה עומד על 4,100 בערך, ירידה די גדולה במחיר בזמן קצר יחסית,הסיבה לכך יכולה להיות טמונה

בביקורת שלי שתנסה להסביר למה בצילום אירועים היא לא להיט גדול מידי אף על פי שהעדשה מבחינה

אופטית פשוט אגדה,מדהימה ולא פחות מכך.


סיגמא ארט 135 עדשה גדולה וכבדה

הסיגמא ארט היא עדשה מאוד גדולה ומאוד כבדה בטח במושגים של היום שכולם מחפשים להחזיק

ציודים איכותיים המינימום משקל ונפח, היא שוקלת 1130 גרם,..אוו...כבדה מאוד, וגם גדולה

משהו שלא ממש עושה חשק כבר בהתחלה לרכוש אותה,רק המחשבה שתצטרך להחזיק את הדבר הזה

על גוף קנון R עם פלאש גודוקס 860 מחובר אליה,ואתה מתחיל את היום בלהחזיק ביד ציוד צילום ששוקל 2.5 קילו,לא כייף בכלל, צלמים מנוסים ומקצוענים בתחום צילום האירועים, מבינים שזה לא ריאלי ולא חכם להחזיק משקל כזה לאורך יום חתונה שלם שמתחיל סביב שעה 14:00 במקרה הטוב ומסתיים בשעה 02.00 במקרה הטוב, לכן הרבה צלמי אירועים מוותרים על הסיגמא 135 כבר בשלב בדיקת הפרטים הטכניים


אורך העדשה - 114.9 מ"מ

משקל העדשה- 1130 גרם

קוטר הפילטר הדרוש - 82 מ"מ

מבנה העדשה - 13 אלמנטים ב-10 קבוצות

מרחק מיקוד מינימאלי87.- ס"מ

9 עלי צמצמם מעולים






סיגמא ארט 135 מעבירה מסר מאוד פשוט," אופטיקה לפני הכול "

לא לחיסכון במשקל או בגודל על חשבון אופטיקה והאמירה הזו נכונה גם בפועל,סיגמא השקיעו את כול המאמץ בדבר אחד בלבד בעדשה הזו, "איכות אופטית" ואכן האיכות האופטית של הסיגמא ארט 135 היא איכות מרתקת,שלא רואים כמוה באף עדשה צבע,חדות,קונטרסט,טווח דינמי,בוקה,אין בעיות לא כרומטיות,לא השתקפיות,לא הקרנות,לא פלרים, לא החשכות,לא עיוותים, כלום, נאדה...הכול פשוט נפלא מבחינה אופטית, רחוק מכול איכות אופטית של כול העדשות שאני מכיר.ובכול זאת היא לא נמכרת טוב, ואין עליה קופצים רבים מידי, והסיבה היא מה כמו שאמרתי קודם, משקל וגודל

וכמובן חוסר במייצב, שסיגמא נמנעו בכוונה מלהכניס ל135, כי כמו שאמרתי הם רצו בעדשה הזו אופטיקה נטו ללא הפרעות,מייצב אולי היה מעיף קצת את המכירות קצת למעלה,אבל גם לא יותר מידי,אפשר להצדיע לסיגמא על קבלת ההחלטות לגבי העדשה הזו,הם ידעו שהם לוקחים סיכון והעדשה פונה לקהל יעד מצומצם ששם את האופטיקה לפני הכול, ובכול זאת ייצרו את העדשה הזו כמו שהם חושבים שעדשה באיכות אופטית גבוה צריכה להיות.כול הכבוד סיגמא על האומץ ודבקות במטרה.ועל הרצון להעביר מסר.



מישהו צריך להודיע לסיגמא ש "אופטיקה זה לא הכול בעדשה לצילום אירועים"

אף על פי שלכאורה יש לסיגמא 135 נתונים אופטיים מעולים כדי להיות מאוד מבוקשת בצילום אירועים היא בכול זאת לא ממש מבוקשת,הסיבה העיקרית שהזכרתי היא משקל וגודל,סיבה נוספת היא חוסר במייצב,וסיבה שלישית היא אורך מוקד בעייתי אם נשווה נניח לאורך מוקד 70-200 שהוא טווח פופולארי יותר ומאוד ורסיטאלי,



אז איפה הבעיה המרכזית סיגמא ארט 135 מ"מ ?

הבעיה המרכזית לפחות עבורי, ואני חושב שגם עבור צלמי אירועים אחרים, היא כנראה באורך המוקד שלה

אורך מוקד של 135 מ"מ הוא אובר רנג' עבור הרבה אירועים המתרחשים באולמות או במקומות אחרים

אפילו בצילומי חוץ היא מעט אובר רנג' ולו רק בגלל עובדה פשוטה שצלמים לא לוקחים בחשבון

כשקונים את העדשה הזו,המרחק הגדול מהמצולמים גורם לקשיי תקשרות עם המצולמים וניתוק מסוים

בדיאלוג בין צלם למצולם,התקשרות מתנהלת קצת בצעקות בגלל המרחק וזה לא ממש עובד טוב

הבעיה מחמירה בצילום בתוך האולם בו יש צורך לדבר עם המצולם או להדריכו והרעש מסביב גדול

בעיה רצינית נוספת, טווח של 135 לא מאפשר סגירה או פתיחת מרחק בצעד אחד קדימה או אחורה, נדרשים

כמה וכמה צעדים כדי לשנות מרחק משמעותי מהמצולם שיגוון את התמונות מפורטרט לחצי גוף או לגוף מלא,

זה כמעט בלתי אפשרי בתנאים של אולם אירועים, וובתנאים האלה השימוש בעדשה של סיגמא הופך להיות כבד,מעיק,

לא יעיל,לא מהיר, צולע,ומעכב עיניינים.חבל.



איז איפה בכול זאת הסיגמא ארט 135 מ"מ צמצמם 1.8 כן טובה ?

יש מעט מקומות כאלה בזמן צילום אירועים וחתונות, ורק לזמן קצוב במהלך

חתונה או אירוע אחר.


המשך יבוא.....









29 צפיות
פוסטים אחרונים מהבלוג